31 oktober 2012

Ses vi på Allmänna kontoret?


I dag var jag på ett projekt på Arkitekt museum som heter "Allmänna kontoret". En del i Arkitektmuseets arbete är det du finner på hemsidan "Hållbar stad".

Nu i kväll så hade Allmänna kontoret sin invigning med Karin Bradley Department of Urban Planning and Environment, KTH, som berättade om kraften som kan finnas i det allmänna och som Elinor Ostrom, Sveriges Riksbanks pris i ekonomi i Alfred Nobels minne 2009 till viss del tar upp i sin forskning; "for her analysis of economic governance, especially the commons". 

Monica Fundin Pourshahidi från Arkitekt museum berättade om deras hållbarhetsarbete och om Hållbar stad - ett samarbete med olika aktörer.












Jag vat tvungen att springa vidare men kommer att vara på Allmänna kontoret fler dagar de har öppet tisdag till lördag mellan 10.00-18.00 fram till den 30 november.
Goda grannar med...

Min dag i dag har varit rätt spännande om jag får säga det själv. En del nya bekantskaper. Inspiration från två museum - Arkitekt och Moderna. Här nedan följer några bilder från min dag! Hoppas att jag snart får se dig också på det Allmänna kontoret!
The Force will be with you!
Ta med dig det du behöver!
Marcel vs Pablo

Allt har sin början!

Ett kontor för gemenskap, inspiration och möjligheter!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar