24 oktober 2012

Jag gillar Arlanda Express!

I går skulle jag på konferens ute på Arlanda. På vägen in med tunnelbanan inser jag att jag har glömt mina biljetter till Arlanda Express, som jag tidigare har fått som resegaranti vid tidigare resor. Arlanda Express har en resegaranti värd namnet! Mer än 2 minuter (+10%) sent och du får en ny biljett. Detta hanteras mycket snabbt. Tänk om SL / MTR Stockholm och SJ skulle ha en liknande garanti?

Att åka med Arlanda Express tar 20 min, med Flygbussarna 45 min och med SL minst 90 min. Men som sagt så hade jag glömt mina biljetter.

Jag misströstade och var beredd att ta "Smålandsvägen" med SL, vilket skulle ta mig ca 3 timmar i restid i stället för 40 minuter. MEN Arlanda Express överraskade och när jag kom till Arlanda Express biljettkontor på T-centralen så hade jag enligt överenskommelse med Arlanda Express 2 biljetter som låg och väntade på mig där!

TACK, Arlanda Express! För att ni levererar mer än vad jag hade hoppats på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar