12 februari 2022

En berättelse som omfamnar dig och skapar mening.


I dag så kommer jag att besöka Skansen. Där ska jag ”gilla kov”. Ser fram emot en lugn eftermiddag på Skansen.

Det var ett tag sedan jag besökte Etnografiska museet i Museiparken. De har satsat en del på digitalisering.


Om tid finns kommer jag att besöka Tekniska museet. Mitt intresse för museipedagogik.


Några museum, som intresserar mig särskilt mycket är:

Att fängslas av en gripande berättelse som någon berätta är en möjlighet att fånga elevers intresse och motivation.

Jag fick i vecka möjlighet att tillsammans med klassen delta i ett Fältlab.



En möjlighet att bli bättre på att tala och berätta historier ges av Toastmasters International. Vi du testa detta är du välkommen till Everyday Toastmasters, som träffas på Folkuniversitet på måndag 18:30 till 20:15.

Du vill också rekommendera dig att besöka Sagomuseet i Ljungby och Sagobygden i Småland i sommar. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar