18 februari 2022

Vad hände? Vad händer? Vilka trender kan vi se?

 


I går besökte jag Nobelprismuseet, en fantastisk plats, mitt i Gamla stan. Jag fick där möjlighet att vara med på ”Utopian Stories” med 
Alasdair Skelton, professor på Bolincentret för klimat och forskning
Camilla Brudin Borg, Litteraturforskare, Göteborgsuniversitet
Camilla Bremberg, lärare vid Blackebergsgymnasium och några av hennes elever


Något som jag verkligen gillar är när jag får ett SMS om att mina beställda böcker väntar utanför min dag hemmavid. I går var det:
• ”I en annan klass : Ett reportage om skillnaderna i den svenska skolan” (2022) av Emma Leijnse
• ”START WITH WHY - How great leaders inspire everyone to take action”
(2009) av Simon Sinek 


Var får vi våra idéer ifrån? Vem blir du inspirerad av? Vad inspirerar dig? Vad får dig att stiga upp på morgonen? Vad är ditt ”Varför”?

I går köpte jag ”How to win a Nobel Prize - A Time-Travelling adventure for budding young scientists” (2019) from Nobel Prize-winner Barry Marshall. Illustrated by Bernard Caleo


I morgon så ska jag och några vänner besöka utställningen på Nordiska museet - utställningen Sapmi. Det var på tiden! - då den har varit möjlig att se sedan 2007 och kommer att stängas den 20 februari 2022.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar