13 februari 2022

”Quis custodiet ipsos custodes?”

 


Den 22 februari 2022, 22/2/22, är det Bokrea i Sverige. Planeringen har redan startat och strategierna lagts upp.


Du kan bli medlem i Tekniska museets vänner om du vill - en förening med ingenjörer och teknikintresserade, som ibland hjälper till med experiment för att väcka barns teknikintresse.


Jag vandrade igenom Gamla stan och gick förbi Drottninggatans bok och bild, där jag köpte följande böcker:
•  ”Lojala kunder - Fånga potentialen mellan kundmöten” (2017) av
Inger Roos

• ”Den värdefulla praktiken. Yrkesetik i pedagogers vardag.” (2006) av
Kennert Orlenius och Airi Bigsten

• ”Bilda och leda team” (2009) av Per-Hugo Skärvad och Charlotte Rudenstam

• ”Utan invandring stannar Sverige” (2016) av Jesper Strömbäck

• ”Svenska nationalekonomer under 400 år” (2014) av Christina Jonung och Ann-Charlotte Ståhlberg

• ”Övervakningens historia. Från svarta kabinett till digital massövervakning” (2020) av Andreas Marklund

Böckerna kostade mig 362 sek, men när jag senare ta reda på vad de kostar på Bokus.se så hade priset varit 1125 sek - det kallar jag BOKREA!


”Quis custodiet ipsos custodes?”

”Vem vakar över väktarna?”







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar