23 februari 2022

Lärandet föds i hårt arbete, intresse, nyfikenhet och vilja !

 


I morse så fick jag ett erbjudande från Timbro att besöka deras bokrea mellan 15:00-19:00. Det var så länge sedan jag hade - vi hade möjligheten att besöka Timbro på plats.

Nu fick jag chansen: 
• ”The Guide to Reform - How policymakers can pursue real change, achieve great results and win re-election” (2007) av Johnny Munkhammar

• ”Religionskollision - Minoritet, majoritet och toleransens gränser” (2017) av Eli Göndör

• ”Hjälps åt - Om marknader och människor” (2021) av Andreas Bergh och Ola Skogäng

• ” Kentucky fried children? Om den svenska valfrihetens rötter - och dess fiender” (2011) av Karin Svanborg-Sjövall

• ”Människoapans utmaning - Miljö, tillväxt och vår planets framtid” (2014) av Niklas Elert

• ”gillar vi olika? Hur den svenska likhetsnormen hindrar integration” (2012) av Andreas Johansson Heinö

• ”Muslimer i Sverige” (2018) av Eli Göndör (red.)

• ”De svarta åren” (2018) av Mats Johansson

• ”Efter alliansen - Idéer för en ny borgerlighet” (2021) av Emanuel Örtengren (red.) och Zebulon Carlander(red.)

Riktigt bra affär när jag betalade 296 sek och de på Bokus kostade 1620 sek.


Detta var på vägen till Tekniska museet där jag fick möjligheten att bli bättre på schack. Jag fick möjligheten att lyssna till hur Michael Wilander lärde ungar mellan 5 till 10 och föräldrar att spela schack. Michael har skrivit boken ”Schackklubben Draken - Lång rockad”.


Det är inte så att man föds till att vara en duktig schackspelare utan något som kräver mycket träning. Detta möte fick mig att ladda ner lichess.org, där jag får börja träna för att kunna möta eleverna.


Ett annat intresse som jag delade var Pokémon GO, ett fantastiskt spel, som får mig att röra mig. Ett annat är Turf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar