11 februari 2022

En helg, som ger nya möjligheter att skriva ett nytt kapitel.

 


I helgen händer det en hel del saker. Vi lever i en händelserik och fantastisk värld, men visst kunde vi vara trevligare och vänligare mot varandra.


I dag när jag var en butik för att handla så vandrade jag omkring i butiken. Plötsligt så möter jag en dam. Jag stannade upp och visar med båda mina armar att hon gärna får passera.

När jag möter någon vid ingången till Stureby t-banstation eller Bandhagen t-banestation så säger jag väldigt ofta - välkommen till … Detta bemöts väldigt ofta med ett stort leende, vilket är en stor belöning för mig.


I morgon så har jag tänkt mig att besöka en bokhandel eller ett antikvariat. Grilla korv på Skansen och ta mig till Tekniska museet om det blir som jag vill. På kvällen blir det Mello.


På söndag kommer jag att besöka kyrkan - Septuagesima. Det ska bli spännande, intressant och jag får möta lugnet.


Jag fick möjligheten att möta några ungdomar som gjort fina insatser för integration och ishockey i Kronobergslän.

Källa: ”One Planet, One Chance” på SVT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar