30 april 2013

It´s a ding-ding world! Men vi ska få ordning på det!


Vi kommer in till Stockholm central strax efter klockan 17.00 i går på perrong 19. Rulltrappan underhålls och hissen fungerar inte.

Många människor kommer in med tåget barnfamiljer och äldre människor, som inte har så lätt att röra sig.

När jag kommer ner i gångarna så träffar jag personal från Stockholmståg. Det är inte deras jobb att ta kontakt med Jernhuset - men tydligen mitt.

Jag går upp i stora ankomsthallen och fixar - numret till Jernhusets felanmälan 0771-11 10 11- från hon som driver blomsterbutiken. (Kan ju vara bra för dig att veta om du också vill göra världen lite bättre).

I morse så ringer jag för att kolla med Jernhusen om hissen är fixad. Döm av min förvåning - men det är Trafikverket, som lagt ut det på Kone med service av hissarna?

Det är ju nästan så att jag blir för monopol och en som har ansvaret. Trafikverket har hand om utropen på stationerna och det märkte jag hur det fungerade i går i Växjö och Alvesta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar