14 april 2013

Solens strålar! 太阳的光芒!

太阳的光芒!
Tänk vilken underbar dag detta har varit. Det började redan i morse då några små strålar letade sig igenom gardinerna och att sedan solen hela dagen har visat sig från sin bästa sida.

Men solen har nog tinat upp andra också: När jag kom hem på kvällen och stannade upp för att titta på min mobil - så stannade en äldre man och frågade vänligt om jag hade svårt att finna min väg.

I går var vi på Systrarna Anderssons Hembageri. Innan vi skulle gå ut så frågar oss tjejen på konditoriet om vi ville ha några frallor hem.
Klart man svara JA på det - och glada blev vi också!

I kväll så var jag med på ett styrelsemöte - ett bra möte är ett möte där man efteråt har fått mer energi när det är klart än när man startade. Detta är lättare sagt än gjort!

Arbetsamhet.
Morgonsolen redan strålar
Högt på blåa himmelen,
Lilla fågeln glättigt sjunger
Från sin gren igen.

Såsom han vi glada stämma
Upp vår sång mot himlens höjd.
Sedan skynda vi att börja
Arbetet med fröjd.

Dagens stund är snart förliden.
Blott för den, som flitig är.
Bliver efter slutad möda
Vilan ljuv och kär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar