22 april 2013

När vi tror att administration är det viktigaste!


I lördags morse så vill jag köpa fredagens och lördagens DI. Jag var inne på Pressbyrån Medborgarplatsen (södra uppgången). Tidningen låg på golvet i en hög, men de var visst inlagda i något system, som gjorde att de inte kunde säljas? Så jag gick och köpte inte heller lördagens nummer utan gick ner till  69:ans Spel och Tobak AB. Där såg jag också att fredagens DI fanns och det var inga problem med att köpa både fredagens och lördagens DI? 

Det visade sig att personen som sålde tidningarna till mig på 69:ans Spel och Tobak AB var också ägaren av butiken. Jag såg personligen hur de ändrade i siffrorna för att redovisa rätt och samtidigt ha möjlighet att sälja en tidning till mig.

För Pressbyrån verkade det vara viktigast med resturen än försäljningen. Det var bara inte att de inte sålde fredagens och inte heller lördagens. Utan jag kommer heller inte i fortsättningen gå i en butik som har så lite av kunden i centrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar