26 april 2013

"Känslan att vara färdig är ett effektivt sömnmedel!

 Vissa dagar har man flyt och i bland så inträffar de väldigt ofta.

I går så gjorde jag en del bra affärer. Jag börja få en känsla för vad ett bra pris på en bok är.

I dag så var jag och handlade på Bokskotten på Norrlandsgatan och på ett Antikvariat på övre delen av Drottninggatan.

"Jag känner ännu en enorm glädje över att göra affärer. Kanske är det ytterst detta som ännu håller igång mig, en särskild känsla av lust, ett slags iver att inte missa en chans, som gör att jag aldrig kan sluta tänka på om något kanske kunde bli en affär. Jo, den känslan driver mig även på en loppis." Källa: "Kamprads lilla gulblå - De bästa citaten från ett 85-årigt entreprenörskap" av Bertil Torekull



"Dra åt  samma håll! - Att skapa glädje och effektivt samarbete på jobbet, i teamet, i laget och i hemmet" av Susanne Pettersson och Göran Persso

"I HUVIDET PÅ EN NORMALSTÖRD" av Pär Johansson , Grundaren av Glada Hudik-teatern Med Petter Karlsson.

"Alltid Astrid - Minnen från böcker, brev och samtal" av Ulla Lundqvist

"Vart är du på väg - och vill du dit?" av Christer Olsson

"Connected - Mänskliga relationer och sociala nätverk och deras betydelse i vårt liv" av Nicholas A. Christakis och James H. Fowler

... och visst är det roligt att göra bra affärer. I går så var priserna för de 6 böckerna 75% lägre än Adlibris.

"En gång var varuhuset i Älmhult vår hela värld. I dag motsvarar försäljningen där bara en halv procent av hela vår omsättning - ändå tillverkar vi mer än nånsin hemma i Sverige, säljer mer än nånsin i Sverige... Och ännu är det i Älmhult som hela vårt sortiment bestäms och vår kultur lärs ut." från "Kamprads lilla gulblå - De bästa citaten från ett 85-årigt entreprenörskap" av Bertil Torekull





"Gör inga muntliga avtal, lita inte bara på ett handslag utan se till att allt blir skrivet. Ett handslag, nämligen, kan ingen jurist i världen hjälpa dig ur." Citat från  "Kamprads lilla gulblå - De bästa citaten från ett 85-årigt entreprenörskap" av Bertil Torekull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar