4 april 2013

Jag gillar att överraskas - service above ourselves!


Kan nog vara Växjö?
Jag har varit med om excellent och trevligt bemötande så att de överraskat mig två gånger denna vecka!

Jag var riktigt upprörd när jag ringde till Östers IFs kansli i tisdags efter att jag fått reda på att de individanpassar träningar för 7-åringar. Detta är sorgligt! Men det verkar finnas olika åsikter om detta bland utövarna, men forskningen visar att skaderisk och att det inte finns något som visar att resultatet skulle bli bättre. Att då också ringa till Växjö Lakers och höra Johan Martinsson (telefonsvarare) erbjuda sig att finna den jag söker efter var väldigt inspirerande - så där så att jag blev glad av det!

Vissa har gnuggisar andra är på riktigt!
I dag besökte jag Medborgarkontoret i Tensta där Ahmed Abdirahman hade bjudit in till en kväll under temat "Arbetsplats världen" med ambassadör Claes Ljungdahl från UD, som huvudtalare.

Jag är imponerad av denna spännande kväll med närmare 50 personer mellan 15 - 65 år från en rad olika länder, som har det gemensamt att vi alla är svenskar och har många olika erfarenheter.

Att sedan Ahmed och Abdirahim åkte med oss in till T-centralen för att sedan åka tillbaka var ett tecken på ett riktigt bra värdskap och en stor känsla för nätverkande!

Tack för en mycket intressant kväll med många bra kontakter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar