25 juni 2013

Det sa bara pang!

I eftermiddags så kom jag upp till Stockholms central och för att undvika alla köer som blir så tog jag mig upp med rulltrappan till Klarabergsviadukten. För att sedan ta mig med rulltrappan ner i systemet. Med min ryggsäck, golfbag och en resväska så var det omöjligt att komma förbi mig.

När jag sedan skulle ta den sista rulltrappan ner till tunnelbanegångarna så gick jag bakom en man som också hade varit ute och rest och hade ett antal lådor på en släpkärra och åkte ner för samma rulltrappa innan mig. Men han lyckades ställa lådorna precis när kan kom av trappan och de var så tunga att jag inte kunde få av dem utan trillade baklänges. Efter mig kom ett antal människor som också trillade. Jag kommer upp innan rulltrappan har stoppats och får undan mina grejor.

Som tur var det inga som skadades för det kunde verkligen ha slutat illa. När vi hade fått stopp på den satt en mamma fast i mitten med sin barnvagn. Jag lämnade mina ganska tunga väskor och tog mig upp för trappan för att hjälpa henne ner, vilket jag också lyckades med.

Så här efteråt så blir jag lite förvånad hur alla försvann från platsen och undrar om det var ett avancerat tilltag för ficktjuvar?

Jag vet att jag fick allt med mig.

Ingen var kvar när jag lämnade förutom han som lyckades ställa lådorna efter bandet - men jag ansåg att han hade fått nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar