27 januari 2018

"Det blir som det blir och ingenting blir bättre"!

Det uttalandet gjorde Sarahs mormor rätt ofta. Det är nog så att vi har lite olika inställningar till saker och ting.

Jag har reagerat på att bok som heter "Den ända konsten att vara elak" står på disken  där kassörerna arbetar och några tycker säkert att det är "en skitsak" - men inte jag. Jag tycker inte att de ska behöva höra smädelse som relatera till boken och dess titel.

Jag har bestämt mig att denna ska bort - jag till och med köpte ett exemplar. Men det hjälpte inte! De de hade så många kvar!

I torsdags gick jag förbi efter att ha undersökt om "Elaka" böckerna var kvar på disken. Efter det kontaktar jag Butikschefen och vi kommer överens om att böckerna inte ska stå på disken och att butiken ska få en ingående linje så man kan ringa till dem.

Roger, som arbetar väldigt ofta - verkade tycka att det var två bra saker jag hade lyckats påverka. Vem ser inte hellre en leende Charlotta Kalla än en "elak" bok.

Det är inte svårt att påverka - lättare än du tror, men du måste vara envis, kontinuerlig, "lite jävlar anamma" och ha en viss humor för att nå fram med sitt budskap.

"Men du måste vara den förändring du vill se".'

Möter du människor med leenden så får du ofta leenden tillbaka - ibland får du kämpa lite längre!⇨

Förändringar och förbättringar skapar vi TILLSAMMANS! 
TACK FÖR ATT DU LÄSER HÅLLBAR UTVECKLING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar