1 januari 2018

Nu är det 2018 och jag vill bli älskad (vem vill inte det)!

Året är 2018. Jag har firat in det nya året med min mor - min far ligger tyvärr inne på sjukhuset. Jag hoppas att han ska bli bra och få komma HEM, snart.

Vad vill jag med det nya året?
Jag lovar mig själv att börja träna - denna träning kommer att vara skoj och består av att börja gå (mer), simma och sedan att springa. Jag har ett projekt där jag ska cykla tunnelbanans sträckningar och ta kort på varje station.

Jag vill utvecklas och inspireras i det jag ska vara med i som konsult eller anställd. Jag är utbildad kemiingenjör och har en magisterutbildning som riktar in sig mot lärande i organisationer. Jag har fördjupat mig inom kemikalier och miljö på en strategisk nivå.

Jag har erfarenhet från livsmedelsindustrin, P-vakt (troligen därför fick jag en bot i förra veckan), undersökningar, handel, gas & olja, distribution, kemisk analysutrustning, kemikalier och återvinningsindustri. Mitt stora intresse för möten (planerade och spontana), människor (vem är du?) och miljö har ledet mig till att . Det har varit i roller som bla försäljare, Account Manager, kundservicechef och KMA-samordnare (Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö).

Varför finns det alls någon anledning att kontakta mig: Jag är en mycket engagerad person i samhällsfrågor, samhällsutveckling och miljöfrågor. Jag ser verkligen fram i att "grotta ner mig" i den kommande valrörelsen - skulle till och med kunna tänka mig att arbeta i ett parti för demokratin om våra värderingar kan mötas och det känns bra för oss. Jag är en öppen person som är nyfiken på personer och deras erfarenheter, samt olika verksamhetsområden. Jag tar gärna ansvar och vill utvecklas som person, men också ser andra växa genom att arbeta i  team med lagarbeten - ensam är inte starkast.

Som det heter i sportvärlden - jag är en "free agent" - så nu har du och din organisation en möjlighet att ringa mig eller sända en e-post - kanske kan vi boka in ett möte! Du skulle inte bli besviken! Det sämsta som händer är att jag ställer frågor till och du till mig, du får bok och app-tips och jag tar gärna emot sådana.

Är det någon som vill visa mig att Swish - fungera swisha över några kronor för att täcka min p-bot på 800 SEK - jag kommer att berätta vad som händer i bloggen och vad jag gör med överskottet! 070-6446224

Med det"sagt" så ÖNSKAR jag dig och dina lära och klara ett underbart 2018.

Med Hoppfulla Hälsningar

Peter Pettersson
+46 70 644 6224
peter.pettersson@jcs.se
DS Finns på LinkedIN, Facebook, Twitter (SmålandsPimpim), Instagram (gillar att ta bilder (Smålandspimpim), Snapchat...men jag talar helst med människor IRL eller via mobilen. Jag hoppas att jag är en person med humor och som tänker utanför "tablettasken". PS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar