3 januari 2018

Personer som följer sitt hjärta och kan hjälpa dig att uppnå din potential!

Jag träffade Marie Hagberg genom gemensamma bekanta och genom Shortcuts ungefär för 15 år sedan - då höll hon mycket på med singlar och deras göranden och havande. Hon har drivit Passion for PR och driver nu sidan - Hjälp en journalist- registrera dig på sidan om du vill ställa upp när uppdrag kommer in. Hon har skrivit en mycket bra bok som heter "Vad alla företagare borde veta om PR"?

Nina Jansdotter träffade jag också under Shortcuts-tiden (en fantastisk svensk Plattform, som kom minst 3 år innan Facebook). Nina är liksom Marie en fantastisk personlighet, som man gör bäst i att låta sig lära känna. Nina är en otroligt duktig karriärcoach, som har skrivit mycket i Metro. Hon är mycket aktiv på Facebook och LinkedIN och har skrivit ett antal böcker.

För mig kan det ta ett tag - och i bland går det väldigt fort - man kan säga att jag är lite av en humör människa. - Jag hörde för ett tag sedan talas om Nina och Maries podd - "Nätverkspodden" - podden om nätverkande, marknadsföring och PR.

Jag blev helt såld på denna - så mycket kunskap, som du gratis kan få ta del av - som smålänning så skulle jag inte ha någon förståelse om du inte gick in och prenumererade på "Nätverkspodden"  (jag repetera . helt gratis). Det finns fler än 80 avsnitt och kommer två nya varje vecka inom deras intresse och kunskaps områden. De tar också in framgångsrika experter vid flera tillfällen!

Här kommer min recension efter att jag började lyssna på "Nätverkspodden".
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stockholm – Växjö- Stockholm, 2017-12-17




HEJ PÅ ER, MARIE HAGBERG OCH NINA JANSDOTTER:

Här kommer min recension efter att ha lyssnat på 40 avsnitt av NÄTVERKSPODDENS 76 (fram till dagens datum). Jag har inte tagit lätt på det jag har att skriva, som ni förstår:


Jag är en ganska van föreläsare, och har varit på många frukostmöten, föredrag och seminarier – varierande från samhällsfrågor/politik, företagande/entreprenörskap, miljö/hållbarhet och sälj/förhandling/kundservice. Era föredrag/samtal/intervjuer håller mycket hög klass 4 av5.

Ni verkar båda vara verkligt genuint intresserade av människor, ni är ärliga , ödmjuka och har ett fint samspel mellan er och gästen. I upplägget är ni strukturerade och givmilda med eran kunskap och erfarenhet.


Med Vänliga Hälsningar 


Peter Pettersson Peter.pettersson@jcs.se
070644 6224
Har suttit i styrelsen för ett antal NGO:s, har arbetat i norden och Europa med försäljning, kundservice, KMA. I branscherna kemikalier, olja & smörjmedel, återvinning, detaljhandel, logistik, livsmedel, gas, pappers & massa och papper, samt offentlig sektor.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så mitt råd till dig är starta prenumerationen på "Nätverkspodden" - ge det som en försenad julklapp - det kostar "endast den tid det tar att lyssna vilket är ca 15 minuter per avsnitt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar