22 januari 2018

Entrepreneurial street of Stockholm (del 4 Where knowledge lives)



Ett stenkast från IKEA-"butiken" ligger Adlibris Marknaden. Även Adlibris har öppet fram till kl 20.00. "FIRE and FURY - Inside the Trump White House" - jag köper en bok där varje vecka och är inne och fikar där två dagar i veckan.

Roger och Karin som arbetade där på fredagkvällen är otroligt service minded. DE har nyckeln till "en otrolig kunskapsbank - Adlibris böcker, som de har läst många av dessa. Hasse butikschefen envisas med att inte ha telefon i butiken och har bestämt att "Elaka boken" ska stå på kassa-disken.

Roger gav mig en "socker-bulle"- de skulle ändå slängas och jag hade en annan dag först köpt fika och sedan pocket "Omgiven av IDIOTER - Hur man förstår dem som inte går att förstå". När man köper en pocket så får man det och en kaffe för 69 sek - då kostade det mig 54 sek + fikan. Ni förstår vilken dålig affär det blev för mig - och det var helt självförvållat.

VÄLKOMNA till Adlibris Marknaden! För att finansiera denna blogg och mitt levene. Ni kan sätta in 10 sek via Swish. Jag har även en tanke om att Crowd Founda - hela liten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar