21 januari 2018

Entrepreneur street in Stockholm! (del1- makten)

Det är väl det som riktigt bra kundservice handlar om - att vi blir positivt överraskade.

När jag gick upp till Europahuset i fredags så möttes jag av två servitriser som plockar undan efter en tillställning som hade varit där. Mest på skoj så frågar jag om de inte har en kopp kaffe över och vad förvånad jag blev för det hade de. Ellinor är den stjärna som gav mig en svart kopp kaffe och frågade naturligtvis om jag ville ha mjölk. TACK Ellinor och ditt team, som hade tid med mig.

När jag sedan går med i EU (vi är ju redan med  - säger säkert vän av ordning) - så möts jag av två vakter  och annan personal. De är alltid så trevliga. Jag har varit där ofta, men tyvärr så har Kalerebo gått i pension - mer service minded vakt får man leta efter grattis Haparanda - inte bara till IKEA varuhuset utan också till att han har flyttat tillbaka). Hur många gånger har han inte hjälpt mig med information? Hans kollegor är också riktigt trevliga!

Jag får en summering av Emma om viktiga saker de tog upp under seminariet som var fullsatt - om de viktigaste som kommer att hända under året 2018:
*   Klimatet
*   Brexit
* Institutionella frågor



EU-kommitionen har ca 20 anställda på sitt representationskontor här. Medan EU-parlamentet har ett förbindelsekontor här med 7 anställda. Jag kan lova er att ni är VÄLKOMNA hit!


Häng med till nästa blogg inlägg som kommer om 5 minuter! Eller redan är publicerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar