1 januari 2018

INTE SOM MUSIK I MINA ÖRON!

Jag talade med en god vän idag han har haft stora problem med #3 och #Spotify - hade han inte haft ett så hektiskt liv -hade han inte varit er kund i dag. Jag är verkligen besviken på er. Det är inte så man behandlar kunder. Efter att varit researcher i några processer mellan privatpersoner och företag i detaljistledet har jag skaffat mig viss erfarenhet.

Jag tänker själv på det avtal jag gick in i mellan mig #Samsung, #Storytel och #Telia
. Jag bäva för den dag on ca 3 månader då jag kommer säga upp abonemanget med Storytel. Kommer jag att kunna nå er? Jag hoppas ju det både för min och er skull - för ni vill ju ha nöjda kunder?! Jag hade en lång diskussion med min Telia kontakt - för jag ville att de skulle redan nu, när jag gick in i avtalet så skulle Telia sköta det administrativa om uppsägningen - men icke gick det att ordna och kanske kan jag förstå det om jag anstränger mig. Många företag verka ha anammat  bokklubbarnas stil från 80-talet då du fick boken om du inte hade sagt till och hur många är vi inte som glömde detta och betalade boken.  (negativ avtalsbildning - tror jag det heter på jurist språk - och är inte tillåtet i Sverige).

Vissa företag som Facebook, Google med flera är omöjliga att nå via telefonen - kan ni finna ett telefonnummer för dessa företag? I likhet med Telia så vägrar 3 att hjälpa X trots att han har varit kund hos dem i många år - men att han ära kvar hos dem ser jag som otroligt. Ett svenskt företag som Spotify - med som jag trodde ett starkt varumärke att vara rädda om från företagsledningen vårdar. MEN jag har visst fel - de går inte att få kontakt dem - hitta telefonnummer till dem? 3 vill inte hjälpa till, vilket gör att jag tycker en skugga faller också över dem.

Spotifys kund (privatperson) har försökt att säga upp avtalet via e-post men ingen e-post tillbaka. Nu har det gått år utan att han fått säga upp det.  Är detta ett sätt att göra affärer på? Bättre än så kan ni?
En annan parallell tycker jag går att göra med tidningsbranschen - liten kompetens finns att göra kunderna nöjda och att arbeta med att behålla kunder - en metod att inte besvara e-posts är inte ärligt och hållbart. Hur gör vi nu Spotify? Är ni beredda Karin & Bengt?

RING 070-644 6224 - "barfota-advokat" - Peter Pettersson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar