22 januari 2018

Entrepreneurial street of Stockholm (del 5 Where the Streets have no names)

Nu är det inte ens svårt att göra bra val för dig, för miljön och för samhället!
"Äta bör man annars dör man" säger man i Småland. Så jag tog och vandrade sakta genom stan.
Går upp till IKKI - där du kan äta på en av stans bästa Sushi-restauranger. Min morfar sa till mig - att om du kan säga hej och tack tycker folk att du är trevlig. Ju fler språk du kan det på ju trevligare blir du.

Jag kommer upp där och säger "Ni-hau". Damen framför mig får något svart i ögonen - JAG är från Mongoliet. Hon hade verkligen Genghis Khan gener. Att jag lyckas att vända detta samtal ser jag som ett smärre mirakel. Nu vet jag vad tack heter på mongoliska - "Seno". 

Jag kommer att våga mig ner dit till IKKI i dag igen!

Men jag vet inte om jag våga kalla henne för Xena krigarprinsessan. (Jo - det vågade jag och hon log) Krigarprinsessan hjälpte mig med dessa bilder på IKKI sushi!


VÄLKOMNA till stans bästa Sushi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar