9 september 2012

Är du ute och cyklar?


Har funderat ett tag på att köpa mig en cykel. När linje 19 (Hagsätra - Gullmarsplan) byggdes om förra året var jag - så nära, men det var tydligen tillräckligt motiverande med den längre restiden som detta medförde.

Tänk vad mycket jag skulle kunna se i det område jag bor i? Tänk vad mycket jag skulle kunna se av andra delar av Stockholm.

Att cykla är att fara fram i sig egen takt i de bästa av världar - för du har ju ändå tider att passa.

Det ger dig motion som en extra bonus. Min far har talat om att cykla längs med alla tunnelbanelinjer - det är allt en intressant utmaning!




Grön linje:
Hagsätra - Hässelby strand: 28,6 km
Farsta strand - Hässenby stand: 29,0 km
Skarpnäck - Häasselby strand:  26,7 km

Röd linje:
Mörby centrum - Norsborg: 31,9 km
Mörby centrum - Fruängen: 19,2 km
Ropsten - Norsborg: 26,6 km
Ropsten - Fruängen: 13,9 km

Blå linje:
Hjulsta - Kungsträdgården: 13.8 km
Akalla - Kungsträdgården: 14,5 km

Totalt är det 124,2 km - 204,2 km från ändhållplats till ändhållplater (det raka spåret).
Detta får utvärderas efter cykelbane-möjligheter och färdväg.

Hur lång tid skulle det ta att åka dessa över 100 stationer? Att dokumentera varenda station och uppgång!

Är det viktigt för mig - eller är det pappars dröm? Det är nog viktigt att tänka på varför man gör saker och ting? För mig eller för andra - vem gör jag det för?

"Varför kallas det rusningstid, när ingenting rör på sig" av Rober Williams



1 kommentar:

  1. Kul och intressant.
    Hittade en mobil-applikation för att kanske öka viljan yterliggare - Turf. Besöka platser och få poäng. Gratis men fungerar bara på Android (än).

    SvaraRadera