16 september 2012

En dag med "flyt"!


Söndagen hade kunnat bli en riktigt lugn en - en vid 11-tiden lagom med Högmässan så ringde en god vän Erika och undrade om jag ville hänga med ut i Skärgården. Och självklart ville jag det.

Jag har aldrig tidigare varit på Systrarna Delselius Cafe och Konditori ute på Värmdö. Nu visade det sig att det var båttävling där ute också.






Siggesta gård är allt en rätt speciell plats som jag bara har sett på "vykort" eller i konferans och på deras hemsida. Siggesta är en speciell plats för barn och vi vuxna som har våra barnasinnen kvar.







När vi ska ta bilfärgan från Värmdö till Rindö - så kommer vi på direkt som sista bil. När vi ska över från Rindö till Vaxholm så har vi "flyt" och kommer på som en av de sista.

Fantastiskt att se hur mina gamla "lumpen-kunskaper" funderar tillsammans med en man +75, när han ska parkera nära våran bil - 5 cm avstånd utan "buff" med vår bil.

När jag sedan ska hem så får jag skjuss ner till Mörby t-bana och med 2 minuter till godo så åker jag in mot Stockholm. När jag kommer fram till Gamla stan så är det 1 min kvar till t-banan får mot Hagsätra.

The Force was with me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar