13 september 2012

Tror att vi alla kan göra en skillnad!

Jag bor på Grön linje och åker regelbundet tunnelbana - med jämna mellanrum så träffar jag på den "predikande och sjungande damen" - som går fram och tillbaka i tunnelbanan och gör just det. Har vid ett tillfälle haft ett kort samtal med henne. Hon är annorlunda och mycket intelligent och har antagligen en stark tro som gör att hon väljer att bete sig på detta sätt. Vad hon åstadkommer är att folk som aldrig har talat med varandra och troligen aldrig skulle ha talat med varandra annars. Detta är en fantastisk gärning hon bidrar till!

I dag så skulle jag på frukostmöte på Summit i Hitech Building. Blev insläppt av städerskan, pga det var innan kl. 07.00, tillsammans med ett varubud. Det var en fantastisk upplevelse att se ett soligt Stockholm från ovan. När sedan Wednesday Relations frukostmöte började med en presentation av "Mystery Shopping" från företaget Better Business World Wide. Jag skulle vilja påstå att det är ett väldigt viktigt arbete och mått för företag att kunna kvalitetsgranska sin service och bli bättre. Det ska bli mycket intressant att läsa boken "Measuring Management and The Moment of Truth - The Book about Mystery Shopping" av Veronica B. Karlsson och Kristina Horbec. En av mina favoritböcker som jag gärna rekommenderar er att läsa "How we buy - The Science of Shopping" av Paco Underhill.

Visst kan du göra en skillnad! Frågan är bara hur du vill göra det.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar