9 november 2012

Alla kan påverka - envishet vinner i längden!

Det var för några månader sedan så jag såg en man med vit käpp gå in i en av skyltarna som Hemköp hade ställt längs med väggarna i i tunnels under ringvägen vis Skanstull.

Jag bad vid två olika tillfällen Hemköps personal att göra något åt saken - men de var inte särskilt service inriktade och ifrågasatte både mig och den man jag hjälpte upp.

Men denna behandling gjorde mig bar upprörd! 

Efter lite undersökande fick jag veta att det var SLs mark som skyltarna stod på och kontaktade dem. Efter en tid fick jag veta att det skulle vara åtgärdat.

I går när jag gick förbi så visade det sig att Hemköp Skanstull och SL hade gjort sitt jobb och gjort tunneln framkomlig igen!



Det här med framkomlighet är något som vi "normal rörliga" tar för givet ! Men även vi kan vara uppmärksamma och hjälpa tex Synskadades riksförbund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar