9 november 2012

Visst blir det bättre om vi är nyfikna!

I dag var jag ute i Järfälla - tyvärr så hade min IPhone den goda smaken att slockna så jag fick frågledes ta mig från Barkarby busstation, vilket innebar att ta mig med en buss som skulle köra mig till Bruttovägen. Jag fick sedan fråga mig fram längs med vägen för att ta mig till Restaurang Sjökanten. Jag skulle gå på Rotary-lunch med Järfälla-Kvarnen RK där jag hade förmånen att lyssna till investeringar i vin.

Det visade sig för att hela området är gammal sjöbotten, vilket jag inte hade någon aning om.

Här ligger Imam Ali Islamic Center vägg i vägg med Jehovas Vittne. Kanske har Bengt Westerberg något att lära av dem?
"Den särskilde utredaren Bengt Westerberg föreslår ett antal åtgärder som syftar till att effektivisera arbetet mot främlingsfientlighet. En av dem är att Skolverket ska samverka med universitet och högskolor i en satsning på att lyfta lärarnas kompetens i mänskliga rättigheter. Skolinspektionen får i uppgift att följa upp hur arbetet mot främlingsfientlighet fortlöper i skolorna."
Hoppas det gick bra?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar