15 november 2012

Ett nytt intressant café!

I går var jag och lyssnade på Solvattens VD Petra WadströmU och Ws Zero Mission Forum i deras lokaler på Stora Nygatan 54. Som alla intressanta seminarium så kände jag efter föreläsningen att detta hade givit mig ett antal frågeställningar.

Solvatten är en till för att användas för att rena vatten genom att varma upp det och genom UV-strålning ta bort mikroorganismer. Petra har hållit på med att utveckla Solvatten sedan 1998. De har levererat över 13.000 enheter och gjort många tester ute i fält. En enhet renar 11 liter vatten.

Detta tillsammans med att jag gick förbi en engelsk pub där ett antal engelska fans förberedde sig inför kvällens match på Friends arena. Vem kunde då gissa att detta skulle bli en succé för Zlatan och det svenska landslaget.

Som så många gånger förut så hade batterierna till min IPhone laddats ut så jag kände ett starkt behov att ladda dessa.

På min jakt efter att hitta någonstans att "ladda batterierna" och ladda batterierna så hittade jag en källarnedgång. När jag kommer ner i valven på Stora Nygatan 31 Café Dox öppnar det sig en liten ny värld där nere.

Mysiga unika möbler tillsammans med ekologiska juicer, bakverk och sallader,

Jag gillade miljön och kommer att ta och låta detta bli min oas - när jag befinner mig i Gamla stan fram över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar