2 november 2012

Något av det intressantaste jag vet är att höra någon berätta!

Besökte vid lunchtid Rotary Växjö - Växjös äldsta Rotary klubb med över 90 medlemmar och med Åsa Björkman, som 2012-2013 President.

I dag var det Carina Malmkvist, som höll sitt egoföredrag.  Hon är utbildad Byggingenjör från Teknikum och Civilekonom från Högskolan i Växjö. Hon har arbetat 30 år för Skatteverket och har nu fått NOR-utmärkelsen - För Nit och redlighet i Statens tjänst!

Egoföredrag är när en ny medlem håller ett föredrag om sig själv - något som många tycker är extremt läskigt - men efteråt känns otroligt tillfredsställande. Det är alltid otroligt intressant att få veta mer ingående om en annan människas liv och berättelse.

I dag var en god vän till mig med som gäst. Daniel Söderberg är rektor i Åseda och Norrhult, samt Andre vice Ordförande i Sveriges Skolledarförbund. Tack för att du var min gäst!

Jag glömmer aldrig när Per i min klubb och jag skulle hålla våra egoföredrag. Jag är ganska van vid att hålla föredrag och att stå inför andra människor. Men Per tyckte de skulle bli svårt och att han inte hade något intressant att berätta om sig själv. MEN när Per sedan håller ett helt otroligt föredrag om hur han har varit och arbetat i Afrika och hur han under några år drev en restaurang där nere. Det var ett helt fantastiskt föredrag och ett av de mest spännande jag har lyssnat till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar