20 maj 2013

Om du inte syns - så finns du inte!

Sedan jag flyttade till Stockholm 1994 - så har jag kunnat växla mellan tidningarna SVD och DN -  genom att svara på olika erbjudanden eller helt enkelt läsa dem på arbetet.

Under de senaste åren så har sociala medier blivit allt viktigare i nyhetsinhämtningen, men också har det varit viktigt att kunna länka artiklar från tidningar och annan media - när jag bloggar - för att ge mina läsare möjlighet att kolla mina källor och att kunna jämföra olika källor. Jag tror att det är ett misstag av tidningarna att sluta sig. De skulle för länge sedan ha ändrat sin affärsmodell.

Jag hade i dag ett samtal med en fd chefredaktör från en av de större morgontidningarna.

Vi var överens om att de svenska universiteten och högskolorna inte hänger med i att använda teknologin (IKT), som finns tillgänglig för oss i dag och skulle hjälpa oss att sprida kunskap. Stockholms Handelshögskola ligger efter andra toppuniversitet i dessa sammanhang.

Ett ljus på en ganska mörk himmel kan Crosstalks sägas vara från KTH och Stockholms universitet.


Mycket bra initiativ kan sägas vara Khan Academy, TED Talks, TEDx.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar