20 maj 2013

Vi kan bara bli bättre - Stockholm!

Lyssnade på Aktuellt i SVT i kväll och hörde att Ishockey-VM är en affär som kanske inte går ihop efter 2012 och 2013.

Jag läste också en "VM-general kritiserar Stockholm". Märkte du att det var Ishockey-VM i Stockholm? Jag gjorde det genom att jag var på en match i Globen och att jag träffade ett jag ute på Djurgården. 

Efter att sett arrangemanget av Friidrotts-EM i Göteborg och Malmös Eurovisions contest 2013 - så undrar jag om det inte ligger något i kritiken från VM-generalen.
Visst såg och hörde jag finansborgarådet, Sten Nordin (m), på scenen med VM-hjältarna - men om vi hade gjort ett sämre resultat så hade detta kunna gått oss boende i Stockholm helt förbi. Då bor jag ändå på Grön-linje förbi Globen.

Vi borde verkligen ta oss en funderare och lyssna på kritiker för att kunna få möjlighet att ta fler VM-guld i Stockholm i framtiden.
I går hjälpte jag några gästande hockey entusiaster - översätta text från "Journey planner", som var på svenska? Hoppas att detta med "varningstexter" kommer att vara översatt till engelska för turisterna i sommar!

Hoppas verkligen att SVT - får sända nästa års VM - för reklamen i TV4 - klarar jag bara i en final där Sverige vinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar