19 december 2012

God Jul IKEA !

I dag så fick jag åka ut till IKEA Barkaby med några vänner och äta IKEAs julbord - och det var helt i IKEA-style. Det var helt enkelt småländsk, som vi brukar ha det. Det var otroligt gott och trevligt att göra detta så här innan julen kommer.
Photo: Vem hade kunnat tro att man kunde äta ett så fantastiskt julbord på IKEA.
Vi hade många intressanta diskussioner eftersom vi har erfarenhet från lite olika länder i världen som Sverige, Danmark, Ungern, Frankrike, Kanada och Mexico.

Jag testade om julmusten skulle kunna vara något för den mexikanska marknaden, men troligen har Coca-Cola ett sådant grepp om denna att det finns lättare länder att satsa på. Tror att möjligheterna kan vara större i Ungern och Ryssland. 

Julbordet var fyllt med 7 sorters sill, jansons frestelse, köttbullar, skinka, rödbettssallad, vörtbrösm apple-sallad, julmust, prinskorv, olika typer av lax, rödbettskorv mm.

IKEA är ett speciellt ställe och det var en strid ström av gäster, som besökte julbordet. Trots goda intentioner så gick jag ut för hårt vid första tagningen så att jag fick ta det lugnt vid det andra.

Inte heller hade jag tänkt att jag skulle handla något när jag gick i genom varuhuset, men det gick inte.

Jag hade dock ingen hunger när jag närmade mig kassorna utan kunde mätt och glad gå förbi korvarna och pizza-slices vid utgången. Vi kom precis ut från varuhuset när de stängde - så man kan tala om god timeing. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar