2 december 2012

Som en boll ...

I går så hände det mest pinsamma, som hänt mig under hela mitt liv.  Ni som känner mig vet att jag har en ganska hög tröskel för att ens kalla det för pinsamt.

Jag ta mig in i den sal där jag ska höra en föreläsning "Folkbildning i rörelse -pedagogik är politik"med Lars-Åke Allerhed och Patrik Årman
Jag och en till kommer in lite efter de andra. Eftersom jag har min jacka på mig ska jag ta av den lite smidigt - men just då ge sig en golfboll, som jag har i fickan - ger sig i väg över golvet studsande. Den rör sig i riktning och just innan den når föreläsaren, hör jag mig själv säga -"Den är min!" Föreläsaren tar upp den går till mig och ger den tillbaka.

Sedan kan föreläsningen börja:
"...resonerar kring hur folkbildningens demokratiska lärprocesser kan användas för organisationsutveckling".

Eftersom gruppen inte var så stor så blev samtalet mellan deltagare och föreläsare intressant och utvecklande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar