12 december 2012

52min + 10 minuter fick droppen att rinna över och gör mig till is!

Photo: Livet är en fest håll med om det folk och fest ... I morgon ska SL och jag ha ett samtal!I går var de ingen fest ...







... på perrongen ut på Spånga station kl. 22.00.

Det var ingen lek. När sådant här händer så "It makes people talk!" - så det är inte allt för trist. Utan man lär känna någon man troligen aldrig träffat annars.

Men visst hade det varit trevligt att komma hem innan kl 24.00. För det var ju också så att Hagsätra-linjen var försenad med 10 minuter.

Förklaringarna varierar från spårfel till  till växelfel och för att gradera sig har man lagt in att det vi ser på skyltarna kanske inte överensstämmer med verkligheten? Är detta kvalitet?

Allt går inte att skylla på vädret! Det är många entreprenörer i vårat kollektivtrafik system i dag. SL har över 2.000 leverantörer. SL har intet kvalitetssystem värt namnet i dag. Hur ska kollektivtrafiken bli bättre? Konsekvensen är att fler tar bilen för att SL går inte att lita på. Jag har inte haft bil de senaste 10 åren i Stockholm, men nu börjar de bli problematiskt!

Att åka mellan Spånga - Enskede, Taxi Stockholm 380 sek, Södra station - Jordbro 2.000 sek, Älvsjö station - Stadshuset 600 sek, Centralen - Nynäshamn 3.000 sek. Vad kostar det resenären ca 6.000 sek på 2 veckor! Vad kostar det SL, 0 sek! Om de inte tar ansvar. Konsekvensen blev att jag blev försenad också till dagens möte med 90 minuter.

Resenärerna får betala priset!

PS Jag har lämnat in reklamationer - men undrar om jag ens kommer att få svar? DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar