5 december 2012

Något jag skulle gå på om jag hade haft möjlighet!

Den 4 -5 december så är Working for Change ute på Stockholms mässan i Älvsjö.

En sak jag kan lova dig är att du kommer att träffa otroligt spännande människor. 

Några tankar jag fick med mig i från i dag är vilka konsekvenser terminavgifterna får för studenter utanför EU, utbytesstudenterna minskade med på LiTH med -90% - då har studentlivet blivit fattigare! Att det inte finns någon tid, som en utbytes student får vara kvar i Sverige för att söka jobb. Tycker att 6 månader skulle kunna vara rimligt. 

Mitt synsätt är att vi är lika, som medborgare, men det förstår jag att inte alla tycker. Där emot håller de flesta med om att vi är unika. Likheterna är nog något som jag ser som viktigt för att jag har blivit uppfostrad så och det är en av mina grundläggande värderingar tillsammans med att vi alla är unika och alla människor har en spännande berättelse att berätta . Frågan är om du är tillräckligt nyfiken?

Kolla in programmet för Working for Change och tipsa andra!

Mina val skulle vara:
kl. 09.30 - 10.30, My experience making a career in Sweden - Neil Chatterjee

kl. 10.00-11.00, Att odla en tydlig kultur gynnar kunden - Louise Ring

kl. 11.00-12.00, Tänk som en turk - ”Om du vill gå från utanförskap till entreprenörskap i Sverige” - Kadim Akca. Kadim är en helt fantastisk person - rolig, engagerad och har attityd!

kl. 13.00-14.00, Min resa i Sverige - Anastasia Georgeadou
kl. 13.00-14.00, Mångfald och Jämställdhet - "Big business"! - Gina Sharro

kl. 15.00-16.00, Diversity leadership requires LEADERS! Why we're failing and what can be done about it - Gary Baker
kl. 15.00-16.00, Vilken roll har förebilder för framtidens talanger? - Jonas Bygdeson
kl. 15.00-16.00, Motionera ditt nätverk - Emma Dahlgren

kl. 16.00-17.00, Hur mångfald ger bättre affärer; IKEA - Åke Larsson

Tre företag där medarbetarna har namnskyltar med flaggor som respekterar språken de kan är  Apoteket (det riktiga), IKEA och Gröna Lund. - En liten sak som gör en stor skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar