16 december 2012

Visst går det att göra en skillnad!

När jag har varit och handlat den senaste tiden har det retat mig något fruktansvärt att man i butiken säljer 3 liters PET-flaskor, som är märkta "PANTFRI". Något av det bästa vi har i Sverige är vårat fungerande pantsystem.

Detta har lett att jag vid varje besök har frågat om hur butiken tänker när de har tagit in dessa. Frågat efter butikschef och de två ägarna.

Kontaktat Returpack och fått veta från dem att det pga av EU är tillåtet att ha dessa. Detta underminera pantandet och är slöseri på material.

Har varit i kontakt med företaget som säljer dessa i Sverige. Företaget har många kända varumärken och jag tycker att de tar en stor risk i att befinna sig i dessa sammanhang.

Jag har funderat på om detta inte kan ses som vilseledande eller otillbörlig marknadsföring enligt Marknadsföringslagen.

När jag var i butiken i fredags sa de att de bara kommer sälja de de redan har och att dessa har strukits ur deras sortiment.

I går var de slut och inga nya fanns! 

Fördelen med att tala med personalen regelbundet och på så sätt bygga upp ett förtroende och respekt.

Naturligtvis kan det vara så att de själva har kommit tillinsikt med lite hjälp från sina kunder :) Det viktigaste är att förändring sker till det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar