15 december 2012

SL - var god dröj - inte mer!

Nu har jag bott i Stockholm i 18 år och tror jag sett det mesta - men jag har aldrig sett listan över alla de ursäkter som används för att bussen, t-banan eller pendel inte kommer när den skulle ha varit här:

- Växelfel
- Vagnbrist
- Inställt tåg
- Hala spår
- Fel på skyltarna
- Köer
- Mycket trafik
- Klotter
- Skadegörelse
-  Olycka
-  Brand
-  Rökutveckling
- Löv på spår
- Flytta busshållplatsen
- Demonstration
- Nobelfest
- Förarbrist
... Har du sett några fler får du gärna lätta till dem!

Sedan kan man få väntetider på 52 minuter (hände mig i tisdags).

Efter att jag hade problem med Arriva den 28 oktober - så har detta inte lösts.

Vad jag efterfråga är att SL börjar arbeta med ett kvalitetssystem så att man kan börja bli bättre för nu funkar de allt sämre!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar