21 december 2012

SJ - jag blir förundrad!

I förra veckan så köpte jag min biljett till Småland över jul. Eftersom priset mellan 1:a klass och 2:a klass var bara 30-40 sek så valde jag 1:a klass.

När jag kom till tåget - vilket kördes av Veolia - så visade det sig att ingen 1:a klass fanns på tåget. Veolia har kört in på förbudsspåret, vilket de säger vid varje station. "Det är inte tillåtet att ta med bagage eller dator till restaurangvagnen - inte heller tillåtet att använda filtar eller att lägga sig på bäddarna.

Jag satt under mesta delen av resan i restaurangvagnen och åt och drack med en bok och tidningar i händerna. Detta verkade ännu inte vara förbjudet. En sak jag kan säga är att tågen inte är fulla trots att priserna är höga. Skulle uppskatta det till ca 50%.

När jag kommer till Alvesta och talar med en annan kille, som också köpt 1:a klass, verkar detta som om det bara gällde 1:a klass Alvesta och Växjö, vilket ingen av oss hade uppfattat.

Jag går in och talar med SJs personal på stationen i Alvesta - men de lägger ansvaret på Veolia. 

I dag så talade jag med Gabriella på 0771-75 75 75 efter 14 minuter och köplats 34.Hon skickade mig till Lisa, som skickade mig till Kundombudsmannen. Detta tog mig 1 timma - men jag gillar inte att känna mig lurad!

Jag fick ett ärende nummer och vi får väl se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar