30 december 2012

Vad är du bäst på!

Nu är vi framme vid denna period då det ska lovas en massa. Jag undrar hur mycket av det som lovas som hålls till om ett år? 100%, 75%, 50%, 25%, 10%, 5% ? Visst hade det varit bra om de vi lovar var så viktigt att vi brydde oss om att lätta energi på att hålla det!

I veckan så kom Göran Adlén med förslaget att vi i stället skulle synliggöra det vi är bra på:

Det jag är riktigt bra på är:
- Att ta kontakt med eller säga något vänligt till en vilt främmande människa.
- Att ringa till egentligen vem som helst om jag är nyfiken att få veta hur de tänker.
- Att sparat på kontakter som är duktiga inom sina områden. Är jag på en föreläsning och den som har föreläst har sagt något intressant så byter jag kort med henne eller honom.

Jag är mycket nyfiken av mig, informationssamlare och vill kämpa för att saker ska bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar