31 mars 2018

En vacker och solig dag - Hurra!










Många spännande samtal på Café 60 i går! Det började med Frukostklubben katalysatorn från 07.30 till 10. En kille med fiol kommer in och han spelar en snutt. Det visar sig att han tror att han är Gud. En förvirrad ung man som behöver vård. Han var trevlig när han gick - så jag tog inte och ringde Polisen.  

Men gick snabbt över till halv-11 kaffe. Träffade några tjejer och killar som studerade kemi nere i Köpenhamn  - de uppskattade både mitt kemi-trolleri och The Idea Book.

Därefter blir det fika "En fika kan vara allt från 15 minuter till 45 minuter. Till drycken brukar man ofta äta någon form av sötsak, kallad fikabröd, klassiskt brukar det vara bullar och/eller kakor. Denna tradition av en kaffepaus med något tilltugg är centralt i svensk kultur,[2] med svenskar som en av världens största kaffekonsumenter.[3]"" 

Sedan begav jag mig till Mall of Scandinavia med en vän för Fika nummer två.

På vägen hem från Solna så åkte jag ner till Norrmärlarstrand där en komas 


startat ett företag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar