21 mars 2018

Ska det behöva hända något för att det ska hända något?








Jag har hör det förut - i skolan, på arbetsplatsen inom politiken. Nånannan-ismen är som en folkreligion i bland. Och gått folk den är många gånger farligare än Islam. Den gör att vi stänger våra öron och ögon. Vet att den är vanligare på Östermalm och i Stockholm än i Öhr och Växjö.

Men nu har även Växjö drabbats - de ska bygga ett Kommunhus - tror jag - det ser ut som bara det på hela stationsområdet. När man kommer hit som gäst vet man verkligen inte var man ska. Var är centrum, var går bussarna?

Min far har ledat på Sjukhuset och jag har varit nere och hälsat på fredag, lördag och söndag - gångbron mellan Smålands museum och gamla stationshuset var totalt nedsläckt - det var på sina ställen beckmörkt!

Jag ringer Polisen hänvisar till  och Trafikverket, genom Växjö Kommun kommer jag till SOS Alarm vilka tipsar mig om Fastighetsbolaget Primär och Jernhusen. Securitas ringer jag också till för att de ansvarar för bevakningen av Resecentrumet.

Men av dessa företag och myndigheter och press var det ingen som tog ansvar! Jag tycker det är en sådan tråkig utveckling och det gör mig så ledsen att SD gör politik av detta - i stället för att vi tar ansvar och uppmärksamma den ansvarige om problemet - det åker 1000-tals resenärer där dagligen - på kvällarna några färre - men ingen annan hade ringt förutom till Smålandsposten, som heller inte gjorde något?

Fram till nu - det ringde faktiskt en praktikant till mig - och ville höra min story!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar