30 mars 2018

Ni har så många fler växlar! ERICSSON!






I går var jag på Ericssons bolagsstämma. Min bank hade glömt att anmäla mig varför jag fick komma in som gäst och varför jag inte kunde ge dessa råd till den fantastiske mötesordföranden Sven Unger! Träffade en gång Leif Johansson när han och familjen var på väg upp till fjällen i deras Volvo. Jag slutade sura - när jag hade fått två stora bitar av smörgåstårta.

Börje Eklund var väl han som var ute och seglade efter att varit VD i Handelsbanken? Han verkar duktig - hade fokus på framtiden! Vi aktieägare kommer att få en krona per aktie, Vad det blir för mig vet jag inte?

Ericssons nya styrelseordförande är Atlas Copcos förre VD och styrelseledamoten i SKF Ronnie Leten

Ordförande i Ericsson får: 4.075.000 sek/år
Ledamöter: 990.000 sek/år

Så det är minst fyra delar i Ericsson vi kan hoppas göra sitt yttersta:
1) Styrelsen - de är välbetalda.
2) Medarbetarna - de bör göra sitt yttersta för att utvecklas i sina roller och för att behålla sitt eget och sina kollegors arbete.
3) Kunderna - talade vi mycket om och eventuellt så bidrar det med en hel del idag.
4) Aktieägarna -  har aldrig blivit tillfrågad att göra något för Ericsson. Känner Ericsson sina aktieägare. Jag träffade några i kön till bolagsstämman och jag kan med emfas säga att de bär på mycket kunskap.

Styrelsen hoppas jag gör sitt bästa - för de har bra betalt. Medarbetarna kan säkert uppmuntras mer! Kunderna hoppas jag man använder i projektgrupperna. 
VI AKTIEÄGARE vet jag att ni kan få mer ut av! Men det är bara att sända en e-post - jo så kan det vara , men får jag ingen feed back  - så slutar jag efter första e-posten. Jag lovar - jag har testat!

Tror att ni ska arbeta mer med PROFIT - var inte strålande i år, PLANET - går inte åt rätt håll! - PEOPLE - Många har fått sluta - en hel del har fått börja! För några år sedan lyftes innovatörerna fram! När slutade ni med det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar