23 mars 2018

V sa d?


Ett steg in i EU!
Jag har en PLAN!
Körförsiktigt!
En liten-minime-ingenjör
The Force is with me!
I like books!
I detta läge tycker jag det är okej med
solglasögon - inte nere i tunnelbanan!

Kollega!
Sådan far sådant barn

Jag sparar på bra människor!
Avväpnande frågor - tex vad är klockan! 
Snackade med en grabb på Fryshuset - en tuff grabb med en vänlig attityd. Vi började tala om att undvika bråk. Jag har den "approachen" att vara den som ställer den första frågan! Det funkar lika bra på gatan som på en föreläsning i Sverige. Genom att ställa frågan "bygger vi broar" och "avväpnar" situationen". Detta gör att det inte uppkommer någon "situation".

Jag fick lära mig även detta på Fryshuset - att identifiera ledaren och ta hen åt sidan och ställa en fråga om tex hur det tänkte när de gjorde så och så? Detta för att inte ledaren ska tappa ansiktet inför de andra!
Rotary intiativ - shelter BOX!

Det här är mitt land - det här är ditt land!
Vi ett tillfälle träffade jag ett gäng på 30 motorcyklar från Hells Angels. Direkt tyckte jag det skulle vara "coolt" med en bild med en väst i mitten och två grabbar med solglasögon på sidorna. Nu blev det tvärt om - men det gjorde inget tyckte jag. Det var dessutom från Hells Angels Denmark. Det blir ett kort som jag har än i dag. Det var före selfieanas tid!
May the force be with you!

Är det verkligen fred vi vill ha?
V sa d? stå för Vad sa du? Det gäller att ställa den första frågan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar