21 mars 2018

Vad händer med min data?



 

Förr sa jag att jag inte har något att oroa mig för för jag har inget gjort! Men ju mer tid som går ju mer tveksam blir jag. Inte att jag inte har ett rent samhälle - utan vad datan jag ger ifrån mig kan användas till.

Vilka blir våra framtida ledare och på vilka sätt vill de styra oss. Jag har kloka vänner som arbetar inom ICT och som medvetet valt att inte vara med på Facebook, LinkeIN, Instagram, Snap Shots - för att de inte litar på säkerheten.

Vi sitter i knät på dessa företag och deras etik och moral - är det Facebooks fel att Donald Trump är USAs President?

Hur kommer GDPR att påverka förhållandet mellan mig och dessa jättar!

Vilken information har de om mig? Hur säljer de denna vidare? Vad gör det med den?

Vilket ansvar har de stora IT-jättarna? Hur mycket skatt betalar de?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar