14 mars 2018

Vi växer med våra nätverk!



Vissa jag träffar verkar ha en rädsla för att
använda telefonen. Jag kan inte riktigt
förklara hur det klarar sig. Jag vet att de
missar en hel del. Själv skulle jag aldrig klara
mig utan min telefon.

Att ha möjligheten att ringa mina brorsdöttrar

och bröder är något som jag tycker är så viktigt
för mig. De kan lysa upp en hel dag när jag är
rådet humöret.

Att ta kontakt med gamla vänner som jag inte har
talat med på flera år. Visst - sociala medier är viktiga
men jag går inte in där varje dag. Så det är lätt att
man missa något. Nu i julhelgen så fick jag kontakt
med Lotta, E-kolv och Päron vars sällskap jag
uppskattar mycket. OJ - vilken energi jag fick av
dessa samtal. Telefonen har ju allt - sociala medier,
telefon-funktionen, rörlig bild, sök-funktioner. Det ända
negativa är väl när den inte har täckning.

Jag har oerhört lätt att ta upp telefonen och ringa
någon. Det ger lite av sällskap. Nu när min mamma
gick bort så fick jag beskedet från en sjukskötska över
telefon. Jag hade möjligheten att ringa hennes vänninor.

Jag har talat med mamma varje dag under flera års tid.
Även om hon inte kunde få fram allt med sitt tal, eftersom
hon fått en stroke för 20 år sedan. MEN hon har ändå hört
när inte allt har varit som de skulle vara!

MIN TELEFON GAV MIG FRID!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar