28 mars 2018

Vilken inspiration!





Jag är bara så lycklig och en vanligt man.

Jag omger mig av människor som verkligen ställer upp. I natt fick jag sova på en väns soffa när jag hade strulat till det med nycklarna till hemma-hemma.

Det dyker bara upp duktiga människor - i dag satt jag jämte Marcus, som arbetar för Greenpeace. Alla kan vi ju bli bättre och SVD och Expressen skulle ju kunna granska varandras klimatarbete och engagemang. De tillhör ju Bonniers och Schiebstedts. Har de en klimatrapport, är det med i AGENDA 2030 eller UN Global Compact.

I dessa sammanhang är jag imponerad av Staffan Lindberg - han är inte bara en duktig trubadur, rolig kille och klimatbantare. Han känner också Pär Holmberg , meterologen, författare, förarläsaren och Länsförsäkrings medarbetaren. De känner i sin tur Pär Ribbing - styrelseledamot i Klimat Action, evenemangsfixare i Ingenjörer för Miljön och forskare!

Ta rygg på dessa det gör jag! I nästa blogg kommer det att vara tre kvinnliga förebilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar