26 mars 2013

Bemötandet är A och O i kundservice!


I kväll när jag kommer till min ICA butik i Bandhagen så visar de att de har låst dörrarna trots att klockan är några minuter i 21.00.

Förundrad som jag var så fick jag ändå tre minuter på att gå in och handla?

Tre anledningar att det inte är smart att stänga innan stängningsdax:
I)   En kund som blivit konstigt behandlad - tänker en och två gånger innan de handlar där igen.
II)  Om inte öppettiderna stämmer kommer man definitivt inte tillbaka.
III) En kund som har tagit beslutet att handlar någon annanstans är svår att få tillbaka.

Killarna som arbetar i ICA Bandhagen berättar att det fått förhållningsorder att vara noga vid stängningarna för att de haft rån vid denna tid! Då förstår jag dem bättre och det är ännu en anledning att undvika att handla vid stängningsdax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar