26 mars 2013

In motion!


I dag var jag på Ernst Young och medverkade på Artister för Miljöns utbildning. Själv är jag medlem av Ingenjörer för Miljön, men organisationen Läkare för Miljön finns också. Tyvärr lades organisationen Ekonomer för Miljön ner, vilket är lite sorgligt. Mellan de kvarvarande organisationerna så finns ett utbyte och samarbete.

När jag gick in konferansanläggningen så tog jag och hängde jackan ute i hallen, men plånboken i fickan. Efter konferensen skulle jag vidare till ett arrangemang på KTH arrangerat av Cradle2Cradle-net. Men nere på tunnelbanestationen hittade jag inte min plånbok.

Väl tillbaka på Ernst Young så fann jag min plånbok som ramlat ut fickan i byxorna. Tillbaka vid spärrarna så fann jag att jag inte kunde finna mitt SL-kort. På snabba steg så gick jag tillbaka till Ernst Young - under detta gående så fick jag chansen att fundera en del på vad jag skulle göra om jag inte fann mitt kort? Väl framme i konferens salen så fann jag efter mycket om och men mitt SL-kort, som fallit ur min plånbok.

IBLAND HAR JAG TUR - ganska ofta faktiskt! Because I´m worth it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar