4 mars 2013

Nu har jag förstått - lite mer!

... något som jag tror att jag alltid har vetat! Hur viktiga vänner och bra kontakter är!

Jag har inspirerats en del av böckerna:
"Networking - Your Professional Survival Guide" av Filipe Carrera
"Nätverkande" av Daniel Sköld
"Kina som stormakt" av Nils Hedberg Grimlund (kommer snart i ny version)

Glöm aldrig att ange FRIENDSHIPBooKs - så blir det bra för mig också!

Jag får mycket information, uppslag och inspiration från mitt nätverk!

En Uppsala förskare har gått så långt att hon beskriver KOMPETENS:
-> Värderingar:
   * vilja göra
   * anse riktigt
   * ta ansvar
-> Kunskap:
   * veta fakta
   * kunna metoder
-> Erfarenheter:
   * lära av misstag
   * lära av  framgång
-> Färdighet:
   * kunna tillverka
   * kunna hantera verktyg
-> Kontakter/Nätverk:
   * social förmåga
   * kontaktnät
   * inflytande

Det gäller att få bitarna på plats! Samordning, utveckling och nyfikentet.

Jag diskuterar det gärna vidare med dig!

2 kommentarer:

  1. Hej Peter,
    kul boktips som jag ska spana in(dock inte lika intresserad av Kina som du, trots kanonserien på Dokument Utifrån som rullar).

    Vad menar du med att aldrig glömma Friendshipbooks?

    Häls Janne

    SvaraRadera
  2. Det är för att om du refererar till mig så kommer med tiden förläggaren/författaren att få upp ögonen för mig. Det blir bra i kommande förhandlingar.

    Har du börjat arbeta i Stockholm än? Grattis till vinsten i söndags, även om det var mot smålänningar.

    Mvh
    Peter

    SvaraRadera