2 mars 2013

Finn ETT rätt!

Det handlar om att finna de där små sakerna - som Oki Sato, sa när jag träffade honom på Möbelmassan för några veckor.

Var har du din radar-inställd på. Jag har märkt att jag reagerar om jag hör någon tala om Småland, Växjö, Kina, entreprenörskap, ideellt, hållbarhet och politik. Det visa att detta kan jag höra även om jag är försjunken i något helt annat tex en bok. Jag tror att jag lyssnar efter det.

Jag lyssnar efter dialekter och efter språk och är ganska duktig på att höra om det är mandarin, kantonesiska, småländska, halländska eller blekingska.

För visst handlar det någonstans om att med utgång ifrån DINA styrkor göra det yttersta att göra världen bättre.

Jag tror att om man gör det tillsammans med andra har man större möjligheter att lyckas med att nå sina mål om dessa delas av andra.

Jag tror också på att hålla upp dörrar, att resa mig och erbjuda platsen för någon som ser ut att behöva den bättre än mig. Det är en självklarhet att jag alltid går fram och fråga en person med en karta om jag kan hjälpa till.


Ge jag ett leende möts jag efter ett tag av leenden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar