10 mars 2013

Red carpet-service

För några veckor så gick jag av misstag in på
röda mattan - då Helena Bergström hade en
 premiär på Grand. Jag är liksom inte helt
var vid att gå på den.


Denna vecka hade jag turen att träffa många trevliga och intressanta människor. Bland dessa var Mårten Blix, som arbetar för Framtidskommissionen och författare av delrapport "Framtidens välfärd och den åldrande befolkningen", vilken ska bli intressant läsning. I fredags träffade jag hans far Hans Blix på ett energiseminarium på Försvarshögskolan.

Jag har nu läst Daniel Skölds bok "Nätverkande". Han tar upp många intressanta teman i sin bok. Hur viktigt det är med uppföljning och att ha mål med sitt nätverkande. Men också att vara frikostig med att bidra till andras framgång.


Nu har jag tränat nere på Stureplan,
men jag sätter inte stegen än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar