7 april 2018

Alla lika alla olika!



Jag tycker att olikheter är kompletterade och gör att teamet blir starkare! Om man kan olika språk och har levt i olika kulturer borde det vara en fördel i alla sammanhang. Lite svårare att få ihop det men resultatet bli oftast bättre.

Nu har jag suttit på Café 60 ett tag efter att ha varit i Västerås på en el-bilsmässa. Vad mycket det har hänt inom detta område. Hade turen att få följa med - en polare och våra gemensamma vänner skulle resa upp till mässan och jag ringde och väckte honom kl. 07.00.

Jag undrar om man är en person på arbetet och en hemma? För mig är det inte så - jag är väldigt mycket den samme. Men jag satt och lyssnade på ett syskonpar (vi är tillbaka på Café 60) - storebror hävdade att att syrran var en person på jobbet och en annan hemma? Är det så det funkar? Jag är nog 80% den samme!

Jag har suttit och lyssnat på Syd Koreaner och de tycker att vi har ett bra skolsystem. Förra året var 400 rektorer i Sverige för att lära sig mer om vårat system.

Vi är alla lika alla olika!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar